Przedszkole mieści się
w zielonym otoczeniu,
w dwukondygnacyjnym, wolno stojącym budynku
z ogrodem i placem zabaw. Trzy
z obecnie czterech sal znajdują się na parterze.
Pracujemy zgodnie
z hasłem: „Przedszkole Małego Artysty" rozwijając aktywność twórczą dziecka
w różnych obszarach edukacyjnych. Tworzymy warunki do rozwoju takich ekspresji jak:
-
matematyczna
-
przyrodnicza
-
muzyczno-taneczna
-
słowno-ruchowa
-
plastyczna
|
|
Prowadzimy zajęcia otwarte dla rodziców, konsultacje indywidualne, zebrania grupowe i ogólne, na które zapraszamy specjalistów z różnych dziedzin:
-
logopedów
-
psychologów
-
pedagogów
-
lekarzy
|
Realizujemy projekty edukacyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym:
-
"Zanim będę uczniem" - przygotowanie do podjęcia nauki w szkole;
-
"Zabawa z kolorami" - rozwijanie aktywności poprzez zabawę;
-
"Przyjaciele Zippiego" - program promocji zdrowia psychicznego;
-
"Abecadło śmieciadło" - edukacja ekologiczna;
-
"Czyste powietrze wokół nas" - edukacja antytytoniowa;
-
"Z muzyką za pan brat" - edukacja umuzykalniająca;
-
"Aktywizacja jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych" - rządowy program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży.
Ponadto współpracujemy z pobliską szkołą, poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz
z Ośrodkiem Kultury Leśnej w Gołuchowie.
Pracujemy zgodnie z hasłem: "Przedszkole Małego Artysty" rozwijając aktywność
twórczą dziecka w różnych obszarach edukacyjnych.
Cele te są realizowane we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola.
W każdym z obszarów podane są umiejętności i wiadomości, którymi powinny wykazywać się dzieci pod koniec wychowania przedszkolnego.
Aby osiągnąć cele wychowania przedszkolnego, należy wspomagać rozwój, wychowywać
i kształcić dzieci w następujących obszarach:
-
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
-
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.
-
Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
-
Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
-
Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
-
Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
-
Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.
-
Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
-
Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne.
-
Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
-
Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
-
Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
-
Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
-
Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
-
Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.